Selamat Sejahtera. Salam Muhibah. Kami mengalu-alukan kedatangan Tuan/Puan ke blog kami. Kami sedia membantu sebarang pertanyaan atau kemusykilan yang dihadapi oleh Tuan/Puan dan Saudara Saudari sekalian.





STAF 2009

Pengetua: TAN TIE MUAN
PK (Pentadbiran):MOHAMAD SHAWAL BIN NOOR
PK (HEM) : Pn. ROSIDAH BINTI AHMAD
PK (KK): En.PUTIN
PENYELIA PETANG: Pn MARY LAU AI TING

Saturday, April 25, 2009

CELIK AL-QURAN

KemCelik Al-Quran telah dijalankan dengan jayanya di Surau An Nadwah, SMK Rosli Dhoby, Sibu dianjurkan oleh Panitia Islam. Seramai 35 pelajar Tingkatan 1 yang tidak boleh membaca Al-Quran telah dipilih untuk mengikuti kursus ini selama dua hari mulai 23 hingga 24 April 2009. Semua peserta mula lapor diri pada 23 April, jam 7.30 pagi. Kem pagi itu dimulai dengan Buku Iqra' satu. Peserta yang dapat menguasai bacaan akan diteruskan dengan Buku Iqra'2 dan seterusnya. Manakala yang belum menguasai diberi latih tubi secara individu.
Alhamdulillah, sepanjang program ini dijalankan pencapaian dan penglibatan semua peserta amat memuaskan. Didapati ada peserta yang dapat membaca Iqra' 6 dan yang selebihnya menguasai buku Iqra' 4 dan 5, kecuali seorang peserta masih di buku Iqra'1. Para pembimbing telah menjalankan tugas dengan penuh dedikasi. Majlis penutupan ringkas disempurnakan oleh Ustaz Mohd Isa. Antara dapatan ini menjadi persolan mengapa di peringat Rendah selama enam tahun masih ramai pelajar yang buta Al-Quran sedangkan proram dua hari, pelajar dapat menguasai sehingga Iqra' 6. Di mana silapnya? Adakah kerana pelajar ........ atau ......... ?
Di bawah ini disertakan gambar sepanjang aktiviti dijalankan;


Peserta Lelaki


Barisan Pembimbing



Peserta Perempuan

Peserta Lelaki


Bimbingan Secara Individu


Ustaz Mohd Isa

No comments:

Related Posts with Thumbnails